بیا تو

به دلت باید رجوع کنی بیای تو

بیا تو

به دلت باید رجوع کنی بیای تو

تاثیرات باور نکردنی وایاگرا!

وایاگرا می تواند نارسایی قلبی را درمان کند

وایاگرا می تواند نارسایی قلبی را درمان کند پژوهشگران آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که داروی مقابله با ناتوانی جنسی، وایاگرا، می تواند درمان موثری برای نارسایی قلبی باشد. تیمی از پژوهشگران دانشگاه جانز هاپیکنز با انتشار مقاله ای در نشریه نیچرمی گویند دریافته اند که این دارو به نحو موثری عارضه موسوم به بزرگ شدنقلب در موش را درمان می کند. بزرگ شدن قلب یکی از مشخصه های عمومی نارسایی قلبی است. متخصصان قلب و عروق می گویند چنین تاثیری غیرمنتظره نیست. وایاگرا اصلا به عنوان یک داروی قلبی توسعه داده شده بود تا اینکه دانشمندان متوجه تاثیر مثبت جانبی آن بر رگ های خونی آلت تناسلی مرد شدند.

قلب بزرگ شده

این دارو با گشاد کردن رگ ها فرآیند گردش خون را بهبود می بخشد. اما نگرانی هایی در مورد ایمن بود این دارو برای مردانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند و داروهایی با تاثیری مشابه مصرف می کنند وجود داشت.به پزشکان توصیه شده است وایاگرا (sildenafil) را همزمان با داروهای موسوم به نیترات ها تجویز نکنند.اما به نظر می رسد وایاگرا در مورد سایر بیماران قلبی ایمن باشد.در این مطالعه تازه، دکتر دیوید کاس و همکارانش تاثیر وایاگرا را در موش های آزمایشگاهی که قلبشان بزرگ شده بود بررسی کردند.در انسان، این ناراحتی ناشی از فشار خون بالاست که باعث صخیم شدن جداره عضلانی قلب و گاه باعث از کار افتادن قلب می شود.موش هایی که فشار خون بالا داشتند به دو دسته تقسیم شدند. قلب آن دسته از موش هایی که به آنها وایاگرا داده شد کوچکتر از قلب دسته دیگر باقی ماند. در آزمایش دوم، مشخص شد که وایاگرا روند بزرگ شدن قلب را در موش هایی که قبلا دچار ایست قلبی شده بودند وارونه می سازد. دکتر کاس گفت: “این مطالعه نشان می دهد که سیلدنافیل می تواند بزرگ شدن قلب را درمان کند.”

معالجات تازه؟

دانشمندان اکنون در نظر دارند تاثیر این دارو در انسان را بررسی کنند و معتقدند که این مطالعه می تواند به یافتن معالجات تازه برای نارسایی قلبی منجر شود. اما پروفسور پیتر سور از موسسه ملی قلب و ریه در امپریال کالج لندنمی گوید که از قبل داروهای موثری برای نارسایی قلبی وجود داشته است و تاثیر وایاگرا منحصر به فرد نیست. دکتر ایان بنکس، از انجمن سلامت مردانگفت: “همواره این احساس وجود داشته است که وایاگرا برای قلب مفید است.” اما وی افزود که نمی توان وایاگرا را برای این منظور تجویز کرد زیرا برای درمان ناراحتی های قلبی پروانه کسب نکرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد